Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 31 december 2023

2024.

Goedemorgen.

De laatste dag van 2023.
Wat is ook dit jaar weer voorbij gevlogen.
Een jaar waarin ik ruim 90 berichten hier op mijn blog geplaatst heb.
Een jaar waarin mijn creativiteit ook weer een enorm fijne uitlaatklep was.
Wat vind ik veel plezier in mijn hobby.
Een jaar waarin ik anderen mocht inspireren bij het creatieve proces.
Als designteamlid van Dutch Doobadoo en van Pronty werden deze kansen vergroot.
Hoe gaaf is het om 'je eigen collectie' in handen te hebben en daar veel moois mee te maken?
Dank je wel Pronty/Yart Factory dat ik deze kans kreeg.
Een jaar waarin er in bepaalde delen van de wereld het tegengestelde van vriendschap te zien was.
Waarom is er zoveel haat en waarom doen mensen elkaar pijn?????
Wat ben ik dan blij met de fijne mensen om me heen.
En zo kan ik nog wel veel langer doorgaan, maar daarvoor bezoeken jullie niet mijn blog.

Aan het einde van het jaar laat ik jullie zien hoe ik deze kaart gemaakt heb:



Op aquarelpapier heb ik het Script stencil uit de Numbers and Letters collectie van Pronty gebruikt.
Hierbij heb ik hier en daar met een blending tool en Versamagic de tekst overgenomen. Hier overheen heb ik weer wit embossingpoeder gestrooid. Dit poeder heb ik verhit.
Hier overheen heb ik deze pigmentpoeders gebruikt.



Toen de achtergrond opgedroogd was, heb ik de foamstempel uit de Numbers and Letters collectie gepakt en er stempelafdrukken mee gemaakt waar ik deze embossingpoeder overheen gestrooid heb.
Ook heb ik hier en daar nog wat los poeder gestrooid en dit (van onderaf het papier) verhit.




Omdat ik nog wat kleur miste, heb ik op een sheet afdrukken gemaakt met de blauwe en bruine Distress inkt. Hierbij wat water gesprayed en m.b.v. het stukje sheet wat extra kleur op het papier aangebracht.
Door hierbij een stukje van een sheet te gebruiken, zie je waar je de kleuren aanbrengt.


Met dezelfde kleuren Distress inkt heb ik een stukje papier uit een oud boek gekleurd.
Hierna heb ik met het cirkel stencil uit de Numbers and Letters collectie en met witte stempelinkt en wit embossingpoeder cirkels op dit stukje papier gemaakt. Ook heb ik er een reststukje papier uit deze collectie bij gepakt.



Mijn achtergrond voor de kaart zag er toen zo uit.



En dan begin je met het schuiven van materialen en bedenken wat je nog mist bij deze kaart.
In dit geval miste ik een vocal point.
Bij de collectie van Numbers and letters zitten leuke chipboard frames. Dit frame heb ik geverfd met de Cadence Distress Paste. Wat tule, houten sterretjes en een stempelafdruk (met zwarte embossingpoeder bewerkt) maakten deze kaart af.

Dit was mijn laatste blogbericht voor dit jaar.
Bij vrijwel alle blogberichten van afgelopen jaren heb ik steeds uitgebreid m.b.v. foto's de uitleg geplaatst hoe ik mijn creaties gemaakt heb. Het maken van deze berichten kost enorm veel tijd. En zoals ik al aan het begin van dit blogbericht schreef, die tijd glipt me door mijn vingers.
Daarom zal ik in het nieuwe jaar wel hier blijven posten op mijn blog, maar ben ik van plan om de uitleg hoe ik iets gemaakt heb, minder uitgebreid te gaan doen. Veel van de technieken die ik gebruik, kun je vinden in de berichten die reeds geplaatst zijn.

Ik wens iedereen
een bruisend en sprankelend
stralend en schitterend
gezond en gelukkig
zorgeloos en creatief 2024!

"Maak er wat van!"

groeten Hanny.

Geen opmerkingen: