Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 30 december 2023

Een beterschapskaart.

Hallo bloglezers.

Vandaag laat ik jullie zien hoe ik deze beterschapskaart gemaakt heb.


Hierbij heb ik de foamstempel uit de set Numbers and Letters van Pronty gebruikt.


In dit bericht laat ik m.b.v. foto's weer zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Op aquarelpapier heb ik met witte stempelinkt afdrukken gemaakt met deze foamstempel.
In de nog natte stempelinkt heb ik wit embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit. Zo ontstaat een patroon dat je terug blijft zien.
Hierna heb ik het papier nat gemaakt en hier Brusho op gestrooid. Hier en daar heb ik de Brusho nog eens extra nat gesprayed. Zo ontstond er kleur op de achtergrond.
Het leuke van de Brusho poeders vind ik dat het poeder in een potje vaak een mix van andere kleuren bevat.
In dit geval zie je dus dat het niet puur grijs poeder is zoals er op het potje staat.
 Iedere keer geniet ik weer van het effect dat pigmentpoeder geeft.
Het is zo verrassend wat er met het poeder gebeurt als je het gebruikt.
Je ziet dat de Brusho nu afgestoten wordt op de lijnen van de foamstempel.


En als dan een achtergrond af is, kijk ik altijd even wat ik in mijn bakje met restjes heb liggen en wat er qua kleur bij past.
In dit geval waren dat wat papierresten, een stempelafdruk van een pleister (met Distress inkt in een bijpassende kleur gemaakt) en verbandgaas.


Omdat ik nog wat miste, heb ik er nog bloemen (Paper art uit de Pronty Romantic collectie) en een gestanst stukje stuc tape aan toegevoegd.

Het is altijd handig om beterschapskaarten op voorraad te hebben liggen dan kun je een kaart direct versturen zonder er eerst een te hoeven maken.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: