Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 14 december 2023

Een aantal kerstkaarten.

Hallo bloglezers.

Afgelopen weken ben ik erg druk geweest en het maken van kerstkaarten heb ik vrijwel nog niet gedaan.
Hoog tijd dus om hiermee te beginnen, want ik wil er vandaag nog een aantal gaan versturen.....



Voor de kerstkaarten die ik nu gemaakt heb, heb ik eenzelfde achtergrond gebruikt. Op aquarelpapier op A4 formaat heb ik met deze materialen op aquarelpapier de achtergrond voor mijn kaarten gemaakt.
4 Achtergronden tegelijk dus.
Eerst heb ik het blokjesstencil (Dutch Doobadoo 470.784.256) en transparante structuurpasta gebruikt.
Als deze structuurpasta droog is, dan hecht de brusho niet hieraan. Wel kan het nog even nodig zijn om met een (licht vochtig) doekje over de blokjes heen te gaan om ze schoon te poetsen.




Nadat ik de kaarten op maat gesneden heb, heb ik er met witte structuurpasta en het Dutch Doobadoo stencil nr. 470.784.225 cijfers op gezet.





Bij deze kaart heb ik deze materialen gebruikt.
Het labeltje (dat ik bestempeld heb) en de tag zijn afkomstig uit de set December to Remember van Dream, Plan, Do van Dutch Doobadoo (de tag is afkomstig uit het stansvel met art.nr. 474.007.021).
Een gave ECD stans zie je op deze kaart terug en nog wat stukjes tule.



Dit zijn de materialen die ik bij deze kaart gebruikt heb.
Verder zie je op deze kaart nog tandwielen. Dit zijn stansen van ECD.
Kleine gouden cijfertjes, deze komen uit mijn stash.
En heel toevallig stond de 4 van het stencil op exact de juiste plaats. Om deze 4 te accentueren heb ik gouden pearl pen van Dutch Doobadoo gebruikt (art.nr. 870.003.100)




Voor deze achtergrond heb ik alleen Distress Oxide inkt toegevoegd.
De klok en de tekst komen uit mijn stash.
Het plaatje met de Kerstman is geknipt uit een vel van de set Knippen en plakken met Jaap: Dear Santa van Dutch Doobadoo (art.nr. 473.013.001).
Omdat ik de kaart nog wat saai vond, heb ik wat Sisal touw achter de afbeeldingen geplakt.


Dit is de laatste kaart die ik gemaakt heb.
Bij deze kaart heb ik een grunge stans van Studio Light gebruikt. Omdat deze stans in geheel goud een te grote blikvanger op de kaart was, heb ik het goud deels bedekt met gesso.
Met de al eerder getoonde Heidi Swapp inkt ben ik aan het spetteren geweest.
De kerstboompjes zijn gestanst uit aquarelpapier en geverfd met Inktense watercolor. Ik heb geen idee van wel merk deze stansen zijn.
Ook op deze kaart heb ik weer wat tule gebruikt en zie je nog een klein stempeltje.


Dit was weer mijn blogpost voor vandaag.
Leuk dat jullie weer hier kwamen kijken.
En ik hoop voor jullie dat de timing wat betreft het maken van de kerstkaarten iets beter is dan die dit jaar bij mij is.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

1 opmerking:

Wies zei

Leuke, kleurrijke mixed media kerstkaarten.