Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 28 december 2023

Knippen en plakken met Jaap.

Goedemorgen.

Vandaag laat ik jullie 2 kaarten zien die ik met de 2e set Knippen en Plakken met Jaap gemaakt heb.
Deze set heet 'With Love'


Deze set bevat 12 vellen designpapier, dubbelzijdig bedrukt, 2 knipvellen, 1 stansvel met teksten en 3 tekenmallen.


Dit zijn de 2 kaarten die ik met deze set gemaakt heb.
Om te voorkomen dat het erg zoete kaarten werden, heb ik bij deze kaarten mixed media materialen gebruikt.


Op aquarelpapier heb ik met zwarte stempelinkt een achtergrond gestempeld.


Daarna heb ik op een stukje transparant sheet het stempelkussen met Oxide inkt gedept.
Hierbij heb ik iets water gesprayed en daarna met het stuk transparante sheet een afdruk op het papier gemaakt.


Om meer contrast te krijgen in mijn achtergrond heb ik daarna nogmaals stempelafdrukken gemaakt, maar nu met zwarte embossingpoeder eroverheen gestrooid dat vervolgens verhit is.


Hierna heb ik nog wat strookjes papier gescheurd, cirkels gestanst, afbeeldingen uit het knipvel gebruikt en uit het stansvel een strookje tekst gebruikt om deze kaart verder af te maken.
Op het designpapier heb ik nogmaals xxx gestempeld omdat deze xxx onder het papier verdwenen waren. Dat vond ik jammer.
Ook hierbij heb ik weer embossingpoeder gebruikt dat ik verhit heb.


Nadat de achtergrond voor deze kaart af was, heb ik wat materialen gepakt die in een bakje op mijn hobbytafel stonden.
Het frame is een stempel die ik op het designpapier gestempeld heb en daarna uitgesneden heb. De cirkels zijn gestanst en de envelop komt uit het knipvel.
Op beide kaarten ben ik nog met zwarte inkt aan het spetteren geweest.

Het is leuk om te zien wat anderen met deze set With Love maken.
De uitwerkingen zijn zeer divers.

Dit was mijn bericht voor vandaag.
Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Fijne dag verder.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: