Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 27 december 2023

Glitters.

Hallo bloglezers.

Dutch Doobadoo heeft 2 series met glitters uitgebracht.

Vandaag laat het designteam van Dutch Doobadoo op hun facebookpagina's zien hoe we deze glitters gebruikt hebben.



Op aquarelpapier heb ik een achtergrond gemaakt met pigmentpoeders.



Daarna heb ik een stempelafdruk gemaakt met Distress oxide. Hier overheen heb ik roze embossingpoeder gestrooid. Voordat ik dit poeder verhit heb, heb ik er zwarte glitters in gestrooid.
Doordat het embossingpoeder smelt bij verhitting, bleven de glitters op hun plaats zitten. De glitters die niet met het embossingpoeder vermengd zijn, heb ik van het papier af geveegd. 



Het effect van deze techniek is erg leuk. 



Daarna heb ik met transparante structuurpasta en een mask blokjes op het papier gemaakt. In de nog natte structuurpasta heb ik roze glitters gestrooid. Met het drogen van deze stuctuurpasta, krijgen de glitters houvast.




Vervolgens heb ik met zwarte inkt wat stempelafdrukken op de achtergrond gemaakt.



Hier zie je een detailfoto van de glitters in de transparante structuurpasta.


Met restjes papier, een stukje zwart tule en stansen die ik nog op mijn hobbytafel had liggen heb ik de kaart verder afgemaakt. Hierbij heb ik de strookjes papier nog met de naaimachine vastgezet. Dit geeft iedere keer weer een leuk effect.

Dit was de uitleg van mijn glitterkaart voor vandaag.
Op de foto is niet goed te zien wat glitters doen met een kaart.
Het blijft leuk om de glitters te gebruiken.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

1 opmerking:

marja kenter zei

Oh, wat hou ik hier toch van. Prachtig!!!
Fijne dag en groetjes