Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 30 maart 2022

Een kaart met pockets.

Goedemorgen allemaal.

Soms moet ik gewoon iets doen met de print die op het papier staat.
En dat had ik dus met het papier uit de nieuwe Floral collectie van Pronty Crafts (471.201.003 slimline paper).


Zien jullie dat blauw groene blad helemaal rechts op de foto op de achtergrond?
Dit papier vraagt er voor mijn gevoel gewoon om, om wat met die bladvorm te doen.
En dat heb ik dus gedaan.


1 Slimline vel heb ik gebruikt als basis voor de kaart. Uit het 2e slimline vel heb ik de bladeren geknipt en deze op de kaart als pockets geplakt.

In dit bericht laat ik zien hoe deze kaart ontstaan is.


Van cardstock heb ik de basis voor deze kaart uitgesneden.
De randen rondom de kaart heb ik met een blending tool en Distress inkt op kleur gebracht.
Omdat op deze witte achtergrond papier geplakt gaat worden, heb ik alleen de randen maar van inkt voorzien.


Het mooie papier heb ik op de witte achtergrond geplakt. Het formaat van dit papier is net wat kleiner dan de kaart zelf. Hierna heb ik uit het 2e vel een aantal losse bladeren geknipt. Om wat meer kleur aan de randen van dit blad te krijgen heb ik ook nu weer mijn Distress inkt gebruikt.
Zien jullie hoe mooi deze kleur Distress inkt bij dit papier is?
De losse bladeren heb ik als pockets op de kaart geplakt.


De labelset van Pronty Crafts (472.700.012) heb ik gebruikt voor het maken van een slingertje. Hierbij heb ik ook nog 2 bannertjes geknipt. Want bij een verjaardagsslinger horen ook banners vind ik.
Alle labeltjes zijn gekleurd met Distress inkt en met deze zelfde kleur heb ik ook de stempelafdrukken gemaakt.


Op deze foto zijn de labels zwart afgedrukt, in werkelijkheid zijn ze wit.
Deze labels gebruik ik erg vaak. Het zijn leuke accentjes op een kaart en het is zo handig want je pakt ze zo erbij om te gebruiken.


In de pockets heb ik ook wat labeltjes uit deze zelfde set gestoken.
Ook deze labels zijn met Distress inkt gekleurd en gestempeld.
Wat een gaaf papier is dit toch om een kaart mee te maken.

Geniet verder van je dag en tot een volgend bericht.

Groeten Hanny.

1 opmerking:

marja kenter zei

Wat vind ik dit mooi zeg. Prachtig gedaan. 👍 Fijne dag