Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 12 maart 2022

Het aftellen kan beginnen.

Hallo bloglezers.

Genieten jullie er ook altijd zo van om iets leuks in het vooruitzicht te hebben?
Ik in ieder geval wel.
Niet alleen het dagje uit, een vakantie, iets gezelligs ondernemen met vriendinnen, een verjaardag o.i.d. is leuk, maar ook de voorpret voor die tijd is iets waar ik van kan genieten.

Kinderen hebben nog niet altijd zo veel tijdsbegrip en kunnen daarom erg vaak vragen hoeveel
nachtjes slapen nog totdat......
Daarom heb ik met de nieuwe collectie van Pronty Crafts een aftelkalender gemaakt.


Hiervoor heb ik de MDF ballon (art.nr. 460.483.002) gebruikt.
Deze ballon is gemaakt van 3 mm. dik MDF.
De ballon is 31,1 cm. breed en 46,4 cm hoog. 
En erg gemakkelijk te bewerken zodat je de ballon aan kunt passen aan je interieur.


Omdat ik zelf niet zo van de zoete kleurtjes ben, heb ik de ballon geschilderd in bruin/blauw tinten.
In dit blogbericht laat ik in stappen zien hoe ik tot dit eindresultaat gekomen ben.


Nadat ik het MDF een ondergrond heb gegeven met gesso, heb ik de ballon met vanillegeel
en blauw geverfd.


Hierna heb ik er wat oxide inkt overheen laten lopen. Door dit iets met water te verdunnen, beginnen de druppels te lopen.


Omdat ik meer contrast wilde, heb ik met Distress Crayons de ballon bruiner gemaakt.
Deze Distress Crayons heb ik met mijn vingers uitgesmeerd op het MDF.


Voor de tekst heb ik het letter stencil van Pronty (Alphabet Children art.nr. 470.803.089) gebruikt.
Met een wit Inktense potlood heb ik de letters van het stencil over genomen op het MDF.





Hier zie je de tekst met een wit potlood geschreven.


Om de tekst iets duidelijker te krijgen heb ik de letters met een witte Poscapen overgetrokken.


Ook voor de kaartjes met de cijfers heb ik dit letter stencil gebruikt.
Op een achtergrondvel dat ik nog had liggen heb ik met stempelinkt en een blending tool een afdruk van de cijfers gemaakt.


Deze cijfers heb ik met wasknijpertjes op het hout gehangen.
Zo kan er gemakkelijk iedere dag een cijfer veranderd worden.


Langs de randen van de ballon heb ik grof nog wat witte verf aangebracht.
Onderaan de ballon heb ik diverse lintjes geknoopt.


Een lichtsnoertje erbij geeft een erg leuk effect.

Laat die leuke activiteiten er maar aan gaan komen.
Ik kan de nachtjes slapen tot het moment daar is gaan bijhouden.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: