Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 29 maart 2022

Een verjaardagslabel.

Hallo bloglezers.


Het is altijd leuk om als je iemand een verjaardagscadeau geeft, er een mooi cadeautje van te maken.
En daarbij gaat deze label helpen.
In dit blogbericht laat ik m.b.v. foto's zien hoe ik deze label gemaakt heb.


Van aquarelpapier heb ik een label gesneden.
Met het stencil en structuurpasta heb ik de tekst 'happy birthday' op de label aangebracht.


Omdat ik een ballon op de label terug wilde laten komen, heb ik een deel van de label afgedekt met een ballon, geknipt van papier.
Deze label heb ik nat gemaakt en hierna heb ik pigmentpoeders op het nog natte papier laten vallen. Om de poeders te verspreiden heb ik de label hierna nog iets natter gesprayed.
 Het pigmentpoeder is iets onder dit ballonnetje gekomen, maar dat geeft eigenlijk wel een leuk effect vind ik.


Dit zijn de pigmentpoeders die ik gebruikt heb.


Door de label wilde ik een stukje lint halen.
Hiervoor heb ik eerst 2 gaatjes in de label gestanst en hierna het tussenstukje tussen deze rondjes weg gesneden.


Achter het witte aquarelpapier heb ik als contrast een stukje zwart papier geplakt.


Het zwarte touwtje heb ik door het aquarelpapier heen gestoken en aan de achterkant van het papier geplakt.
Met de brusho ben ik nog aan het spatten geweest.


Aan de bovenkant van de label heb ik wat kant, een stukje verbandgaas en een touwtje geknoopt.
De tekst op deze label is afkomstig van een stickervel van Dutch Doobadoo.



Dit was mijn blogbericht voor vandaag.
Leuk dat je weer hier kwam kijken. Tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: