Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 3 maart 2022

Follow your own way.

Hallo bloglezers.


Vandaag laat ik jullie met behulp van veel foto's zien hoe ik deze art journal pagina gemaakt heb. 
Ik vermoed dat hoe langer je naar deze pagina kijkt, hoe meer details je zult ontdekken.


Deze pagina ben ik begonnen met een project life kaartje. Dit zie je in de rechter bovenhoek.
Hier overheen heb ik aquarelpapier gescheurd en geplakt op het formaat van mijn art journal.
Op deze pagina heb ik met een blending tool en watervaste stempelinkt het letterstencil van Pronty gebruikt (mask Stencil A5 Alphabet art. nr. 470.802.094).
Hier overheen heb ik stukjes washi tape geplakt.



Hierna heb ik een laagje gesso over het papier gesmeerd. 
Ook heb ik de gesso op nog wat andere stukjes papier en vellum aangebracht.
De gesso op de speelkaart is wat groffer qua structuur omdat ik hier met een paletmes in de gesso heb gedept.


Hier overheen heb ik met structuurpasta een 2e stencil gebruikt (stencil Crosses A4
art. nr. 470.803.087).
Het kaartje rechts op de foto is een label dat aan kleding vastzat. Ook dit is leuk om te gebruiken.



Met de Graphtint watercolor van Derwent (kleur Slate Green), Distress Oxide Spray en Amsterdam inkt heb ik het papier geverfd. Deze 3 materialen heb ik gewoon door elkaar heen gebruikt.


De pagina zag er toen zo uit.


Het washi tape heb ik hier en daar weer wat schoon geveegd zodat de oorspronkelijke kleuren weer tevoorschijn kwamen. De kleuren van het washi tape waren bepalend voor mij om de pagina verder af te maken.


Met de Distress Crayons en een Art Crayon heb ik hier en daar wat kleur aangebracht op de pagina. Hierdoor krijgt de pagina veel meer contrasten. Ook heb ik de speelkaart, het kledinglabel en het vellum gekleurd.
De Art Crayon geeft vrijwel hetzelfde effect als de Distress Crayon.
Ik heb de Art Crayon puur op kleur gepakt omdat ik in deze kleur geen Distress crayon heb.



Hier een detailfoto waarbij goed te zien is dat ik de + + + gekleurd heb en vervolgens het krijt hier en daar iets met mijn vinger heb uitgewreven.


Langs de randen van de pagina heb ik met de oranje Distress Crayon wat meer kleur aangebracht. Ook dit heb ik met mijn vinger uitgewreven.
De speelkaart, het kleding label (dat ik door midden gescheurd heb), losse stukjes papier, een quote, een stukje ribbelkarton van een doos (ingesmeerd met gesso), een stukje papier waar eerder rondjes uit geponst zijn en de goede kleur had, het vellum, uitgeknipte stempelafdrukken van blaadjes, een sterretje, een blauwe cirkel van papier, een scallops rand waarop ik met rode stempelinkt gestempeld heb, een stukje zwart geverfd verbandgaas, zwarte spetters en zwarte verf langs de rand maken de pagina af.


Om de blauwe kleur iets meer terug te laten komen, heb ik ook nog met blauwe inkt gespetterd.

Het was weer heerlijk om met allerlei materialen deze pagina te maken zonder hierbij vooraf een plan te hebben wat ik zou gaan maken.

bedankt weer voor je bezoek hier aan mijn blog.
Geniet van het creatief bezig zijn.

Groeten Hanny.

 

Geen opmerkingen: