Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 27 maart 2022

The 100 day project.

Hallo bloglezers.

Vandaag laat ik jullie weer een aantal creaties zien van #the100dayproject.
Inmiddels lukt het me helaas al meerdere dagen niet om even een creatief momentje te pakken.
De eerste keer dat dit me niet lukte, heb ik de dagen gewoon overgeslagen.
Nu heb ik besloten om dat niet meer te doen. Mocht ik iets maken dat specifiek voor een bepaalde dag is, dan maak ik dit gewoon. De overgeslagen dagen haal ik dan later een keer in.
Geen probleem. Het blijft ontzettend leuk om deze kleine creaties met mijn stash te maken. Het zou jammer zijn om maar 3/4 van de 100 dagen te gaan maken.


Dag 30.
Nadat ik de kaart van de vorige blogpost gemaakt had, hield ik de 2 photoframe kaders over.
Aangezien deze frames nog op mijn tafel lagen, was dit het uitgangspunt voor mijn creatie.
Het is zo leuk om te zien hoe zoiets uitgangspunt kan zijn voor hetgeen je maakt.


Dag 31.
Het strookje waar ik de x x x uit gestanst had, vond ik te leuk om zo maar weg te gooien.
En zo ontstond met wat andere stash erbij deze creatie. 
Dit is toch wel een van mijn favoriete kleurencombinaties.


Dag 32.
Na het maken van diverse creaties voor Pronty, hield ik papier over.
In plaats van dit weg te gooien, kreeg het op deze pagina een plek. De sticker quote en het labeltje zijn ook van Pronty.


Dag 35.
Ja, je ziet het goed. Dag 33 en dag 34 moeten nog gemaakt worden.
Maar op dag 35 van deze #the100dayproject ontving ik een Pay it Forward envelop Dieke Polstra.
Pay it forward is de naam van een film uit 2000 waarbij een jongen een opdracht van zijn leraar maatschappijleer krijgt: bedenk een manier om de wereld te verbeteren. De jongen neemt dit heel serieus. Hij bedenkt een plan, waarbij iedereen een goede daad moet doen voor drie mensen, die dat op hun beurt ieder weer bij drie anderen moeten doen. Een film waarvan deze gedachte me sindsdien bij is gebleven en ik deze gedachte ook regelmatig ten uitvoer breng en probeer mensen een beetje blij te maken. En nu was ik zelf een keer aan de beurt om blij verrast te worden.


Dag 36.
Ook bij deze dag heb ik de materialen uit de envelop van Dieke gebruikt.

Dit zijn de creaties weer voor dit moment.
Maar er zullen er zeker nog meer volgen.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: