Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 28 maart 2022

Single moments make great memories.

Goedemorgen.

Met het nieuwe stencil uit de Floral collectie van Pronty kun je snel een mooie kaart maken.


Voor deze kaart heb ik het volgende stencil gebruikt:



Met een blending tool en 2 kleuren groene Distress inkt heb ik op glad papier 3x het blad gemaakt.
De buitenlijnen van dit blad heb ik 1x met behulp van het stencil overgenomen en de 2e keer heb ik de lijn ernaast uit de  losse hand getekend. Zo krijg je contourlijnen die niet exact gelijk zijn.
Omdat ik bij het blad een steeltje wilde hebben, heb ik in het stencil het steeltje er zelf bij gesneden.
Als ik een volgende keer het blad weer zonder steeltje gebruiken wil, plak ik dit wel met tape af.


Ook langs de buitenrand van de kaart heb ik een dubbel zwart lijntje getekend en met een blending tool en dezelfde groene Distress inkt een rand gemaakt.
De labels heb ik gestempeld in bijpassende kleuren en daarna uitgeknipt.
De zwarte spetters die ik met zwarte inkt gemaakt heb, maken de kaart af.


De kaart heb op een stuk groen cardstock geplakt.
De eenvoud maakt deze kaart mooi vind ik.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Fijne dag verder, groeten Hanny.

1 opmerking:

alma.heijenk@gmail.com zei

een prachtige kaart!
groet Alma