Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 21 februari 2022

100 Day Project, dag 5,6,7 en 8.

Hallo bloglezers.

De eerste week van #the100dayproject zit er op.

Ik heb er van genoten om iedere dag een moment te vinden om even creatief te zijn. Ook al had ik niet altijd de puf om ermee te starten. Eenmaal bezig ontdekte ik steeds weer dat het een goede keuze was om mijn hobbykamer voor korte tijd op te zoeken.

In dit blogbericht laat ik jullie de creaties van dag 5,6,7 en 8 zien.


Voor dag 5 heb ik dit restant papier gebruikt. Eigenlijk zijn het 2 velletjes papier die op elkaar geplakt zijn. Uit 1 stukje papier heb ik ooit eerder een cirkel geponst. Dit geeft nu een leuk effect.
Om de verfstrip wat meer in een bijpassende kleur te krijgen, heb ik hier wat gele neon verf en embossingpoeder op gebruikt.


Dag 6.
Op deze creatie heb ik een restant van papieren verpakkingstape gebruikt. Op dit tape heb ik gestempeld.


Dit was de eerste uitwerking voor dag 7. Maar toen ik dit in mijn album geplakt had, klopte het niet.
Alle eerdere creaties zijn staand opgeplakt. En dan is deze ineens liggend.
Als je dan het album door gaat bladeren, dan doet deze landscape erg vreemd aan.
Maar omdat het al in mijn album zat, moest ik er wat mee.
Daarom heb ik besloten om de gehele pagina verder aan te kleden waarbij deze creatie onderdeel van het geheel werd. Nu blader ik weer tevreden door het album heen.


De zwarte ruiten zijn met gesso en een mask op het papier gezet. De zwarte ruiten op het zwarte papier krijg ik niet goed op de foto. Maar het effect van zwart op zwart ziet er wel bijzonder uit.


Dit is de creatie van dag 8.
Erg eenvoudig en hierdoor ook snel gemaakt.
Maar deze creatie is juist door zijn eenvoud mooi vind ik.
Het is alleen jammer dat de bovenste kleur op deze verfstrip maandag heet en dit gemaakt is op zondag. Had ik dit eerder gezien, dan had ik deze verfstrip voor de maandag gebruikt.

Dit was mijn blogbericht voor vandaag.
Fijne dag verder.
Groeten Hanny.

3 opmerkingen:

Lenet zei

Mooi weer!! wat gaaf dat je zulke mooie dingen van wat "afval" en restjes kunt maken.

LisannesKaartenhobby zei

Prachtige creaties Hanny

Hobbygroet
Lisanne

alma.heijenk@gmail.com zei

wat leuk deze kleine projectjes.
groetjes Alma