Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 20 februari 2022

Een mini album.

Hallo bloglezers.

Zoals jullie weten vind ik het heerlijk om resten van mijn geverfde papier te gebruiken in combinatie met de stash die ik hier nog heb liggen.
Ik heb besloten om de creaties die ik hiermee maak, in combinatie met de materialen van Pronty te gaan verzamelen in een mini album.
Maar daar moest dan wel eerst een mini album voor gemaakt worden. En dat heb ik dus gedaan:


Dit is de voorkant van het album voor deze creaties. Met een metalen bindrug is alles gebonden.
In dit album heb ik voor de pagina's zwarte en craft pagina's van verschillende grootte gebruikt.

In dit bericht laat ik jullie zien hoe ik de voor- en achterkant kant van dit album gemaakt heb.


Het chipboard Pronty Crafts Vintage (art.nr. 492.001.023) heb ik eerst met gesso bewerkt. Omdat ik nog niet wist welke vorm ik wilde gaan gebruiken, heb ik diverse vormen geverfd met gesso.



Voor de kaft van dit album heb ik ook chipboard gebruikt.
Met 2 verschillende stencils heb ik structuurpasta aangebracht.




Het leek me een leuk idee om het stencil met de + + + + iets te laten verspringen door het een 2e keer te gebruiken. Eerlijk gezegd viel het effect hiervan me tegen. Maar dan weet ik nu direct dat ik dit geen 2e keer meer hoef te proberen.


Terwijl de structuurpasta lag te drogen, heb ik het chipboard element geverfd en in de nog natte verf heb ik glitters (art.nr. 420.400.007) gestrooid.



De kaft heb ik met Oxide Spray inkt en met gewone spray inkt een kleur gegeven.


Op de achterkaft van dit album heb ik alleen de + + + gebruikt. Met versamagic en embossingpoeder heb ik deze + + + wat extra's gegeven.


Omdat ik de voorkant nog wat saai vond met alleen inkt sprays, heb ik er wat Frantage bij gebruikt.


Het frame heb ik samen met wat papieren embellishments en restpapier op de voorkant geplakt.
Omdat ik het rondom de sticker van de klok (Sticker van Dutch Doobadoo) nog wat kaal vond, heb ik hier later nog een touwtje omheen geplakt.


Ook op de achterkant van dit album heb ik Frantage gebruikt.


Zo is de voorkant van dit mini album uiteindelijk geworden.


En dit is de achterkant van dit mini album.

Nu kan ik de binnenkant gaan vullen.

Leuk dat je weer even hier kwam kijken.
Tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

1 opmerking:

Lenet zei

Gaaf weer, ben elke keer weer blij met je uitleg. heerlijke opfrisser. Misschien dat ik eerdaags toch ook weer een poging ga wagen.