Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 19 februari 2022

Bloghop mixed media collectie februari Dutch Doobadoo.

Hallo bloglezers.

Vandaag laten wij jullie in deze bloghop zien wat we met de nieuwe mixed media collectie gemaakt hebben. Een super leuke collectie weer om mee bezig te zijn en dat laten wij, het designteam,
jullie zien vandaag.


Op zolder had ik nog oude foto's van mijn moeder liggen. Op 1 foto staat mijn moeder met mijn oma.
Met twee van deze foto's besloot ik een pagina te maken voor in mijn art journal.
Zo komen deze foto's tot hun recht.


In dit blogbericht laat ik jullie m.b.v. foto's weer zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.
Ik zal je nu vast waarschuwen. Er gaan weer een groot aantal foto's komen.




Voor het maken van beide pagina's heb ik aquarelpapier gebruikt. De pagina's heb ik nog niet los gesneden. Dat heb ik later gedaan. Door dit nu nog niet te doen, lopen beide pagina's straks mooi door.
De mask heb ik op het papier gelegd en met een blending tool heb ik de Versamark gebruikt. Hier overheen heb ik witte embossingpoeder gestrooid en vervolgens dit poeder verhit. Het poeder gaat dan smelten.


Eerst heb ik de mask met de letters gebruikt.


Hierna heb ik de mask met de cijfers gebruikt.


Omdat het embossingpoeder zorgt voor een laagje, stoot dit de Distress Oxide Spray af.
Met deze 2 kleuren heb ik gesprayed. Nadat de inkt droog was, ben ik er met een doekje overheen gegaan. Je haalt dan de restjes inkt die nog hier en daar op het embossingpoeder liggen gemakkelijk weg.


De Distress Oxide Spray geeft een mat effect. Omdat ik nog iets meer kleur in mijn achtergrond wilde hebben, heb ik op een transparant sheet watercolor gesmeerd. Hiermee heb ik afdrukken op het papier gemaakt. Dit zijn de donker bruine accenten die je op de foto hieronder ziet.


Dit is de basis van mijn pagina.


Op bruin papieren verpakkingstape heb ik deze zelfde mask gebruikt.
Deze keer in combinatie met witte gesso en met bruine stempelinkt.
Met een blending tool kun je dit gemakkelijk doen.
Het tape heb ik hiervoor tijdelijk op een stukje van een sheet geplakt zodat ik dit later er vanaf kan halen als ik het tape ergens anders op plakken wil.


Hierna heb ik op dit tape gestempeld en accenten met een wit potlood op het tape gemaakt.


Toen besloot ik dat de achtergrond nog wat extra's nodig had.
Daarom heb ik er de gesso en nogmaals Distress Oxide Spray bij gepakt.


Met een brayer heb ik heel dun hier en daar de gesso en de Distress Oxide Spray uitgerold op het papier. Ook heb ik er stempelafdrukken op gemaakt.


Met een Distress Crayon krijg je ook mooie accenten op de pagina. Hier en daar op de pagina en langs de randen heb ik dit gebruikt.


Onder de foto's heb ik het verpakkingstape gebruikt.
Ook heb ik de foto's gemat met meerdere stukjes papier.

De teksten die op de foto's geplakt zijn, zijn stickers van Dutch Doobadoo.


Met Distress inkt heb ik de sticker strookjes nog iets meer de kleur van de pagina gegeven.

Dit was mijn bijdrage aan de bloghop voor vandaag.
Meer moois kun je nu nog bekijken op het blog van Annette

Dank je wel voor je bezoek vandaag aan mijn blog.
Geniet van het creatief zijn.

Groeten Hanny.

5 opmerkingen:

alma.heijenk@gmail.com zei

prachtig !!!
fijn die uitleg erbij, nooit geprobeerd om op verpakkings tape te stempelen.. wil ik zelf toch ook eens uitproberen.
de stencils van dbdd komen op mijn lijstje, vind ze erg mooi en bruikbaar.
groet Alma

Betha Horsmeier-Bouter zei

Heel mooi en goede uitleg! Groetjes Betha

Lenet zei

oh wow ik vind het super gaaf geworden, bedankt voor de goede en heldere uitleg.

Tamara de Jonge zei

Ow wauw. Bedankt voor de duidelijke foto uitleg

Sabine zei

Heerlijke post, love it!