Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 3 februari 2022

Hiep Hiep Hoera

Hallo bloglezers.

Pronty Crafts heeft weer een collectie uitgebracht.
Deze keer is het een Home Deco collectie met veel MDF, maar ook een aantal stencils.



Het alfabet stencil heb ik gebruikt om een HOERA slinger/banner mee te maken.



In dit blogbericht laat ik jullie weer zien hoe ik deze slinger gemaakt heb.


Oude dozen zijn perfect als basis voor zo'n banner. Ze zijn stevig en wat ook erg leuk is, is dat er ribbelkarton onder die gladde toplaag zit.....


Hier en daar heb ik de toplaag verwijderd. Dat leuke ribbelkarton komt dan tevoorschijn.



Eerst heb ik de driehoeken met gesso geverfd. Doordat je dan een geheel witte ondergrond hebt, komen de kleuren van de verf mooier uit.
Nadat de gesso opgedroogd was, heb ik voor deze banner watercolor gebruikt om mee te verven. Dit omdat deze verf zo mooi in elkaar overvloeit. Ik heb bewust bepaalde delen wit gelaten.
Nadat deze verf droog was heb ik er met bruine inkt wat stempelafdrukken op gemaakt.


Hetzelfde karton heb ik gebruikt om de letters uit te snijden zodat de letters iets hoger komen te liggen t.o.v. de ondergrond.
Omdat dit karton achter de letters komt, heb ik het mezelf gemakkelijker gemaakt en die kleine stukjes aan de letters niet mee gesneden.


Daarna heb ik de letters nogmaals gesneden van stevig bruin papier.
De randen van de letters heb ik met distress inkt wat meer kleur gegeven. Ook heb ik een wit lijntje op de letters getekend.


En natuurlijk mogen de witte spetters (ook gemaakt met gesso iets verdund met water) niet ontbreken.
In de driehoeken heb ik gaatjes gemaakt waar het lint doorheen geregen kan worden.
Deze gaatjes heb ik iets verstevigd met rondjes.


Zo ziet de banner er uit.


Met kant, lint, raffia en touw heb ik de letters met elkaar verbonden. Hierbij heb ik de verschillende lintjes en touw niet allemaal op dezelfde wijze geweven. Dit is op onderstaande foto goed te zien.
Ook kun je er nog een lichtsnoertje omheen wikkelen.


Deze slinger ligt klaar voor gebruik. Doordat ik de tekst algemeen gehouden hebt, kan ik deze slinger voor iedere verjaardag weer opnieuw ophangen. Maar zo'n slinger is natuurlijk ook erg leuk met de naam van iemand, om iemand te bedanken, succes te wensen enz.

Dit was mijn blogbericht voor vandaag.
Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Tot een volgende keer.
Groeten Hanny.

1 opmerking:

alma.heijenk@gmail.com zei

wow, wat een leuke slinger!!.
bedankt voor het beschrijven van je werkwijze...