Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 20 augustus 2022

De nieuwe collectie van augustus van Dutch Doobadoo.

Hallo creatievelingen.

Vandaag is er weer een instahop met de collectie van Dutch Doobadoo.

Hier kun je mijn instagram berichten vinden:



Deze nieuwe collectie bevat ook een Crafty kit met papier (art.nr. 473.005.029).
In deze kit zit 12 vel (dubbelzijdig bedrukt) designpapier van 20 x 20 cm. Ook zit er in deze kit een stansvel met zonnebloemen bij en een shape art model.
Het papier uit deze set heb ik gebruikt bij het maken van een beterschapskaart.


In dit blogbericht leg ik weer uit hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Met een brayer heb ik de met water verdunde Cadence premium verf uitgerold. Ik heb deze verf verdund met water omdat ik dit effect mooier vind als je de verf met een brayer aanbrengt. Er ontstaan dan meer kleurnuances en andere patronen.


Toen de verf droog was, heb ik met een mask en structuurpasta een volgende laag aangebracht.




Deze structuurpasta heb ik weer laten drogen.
Hier overheen heb ik de Cadence mixed media stray gebruikt. In eerste instanstie had ik de rode spray te pakken. Maar dat effect vond ik veel te heftig. Daarom heb ik dit weer met een doekje afgedept. 
De gele kleur komt op deze kaart beter tot zijn recht. Met een penseel heb ik steeds wat inkt op de kaart aangebracht en hierna de inkt met een minimister met water verspreid.
Zoals je ziet kon ik het ook nu weer niet laten om ook nog even met deze inkt te spetteren.


Op deze kaart heb ik verder nog het papier uit de nieuwe Crafty kit gebruikt.
Uit het stansvel van deze kit komt de pot met de zonnebloem vandaan. De 2e zonnebloem in deze pot heb ik er zelf nog even in de pot bij gestoken door aan de rand van de pot een sneetje te maken.
Achter dit cluster heb ik sisal touw verwerkt. (...... ik vermoed dat dit zo heet.....).
Dit doe ik de laatste tijd vaker omdat ik het effect hiervan zo leuk vind.


Het blauw geverfde labeltje is een chipboard label uit deze set. Doordat je de label zelf verft, heb j altijd de goede kleur. Het bloemetje op deze label heb ik uit het designpapier geknipt.


De paper art pleister kan natuurlijk niet ontbreken op deze kaart.


Met deze sticker letters is ieder gewenst woord te maken.


De tekst 'here comes the sun' moest ik gewoon op deze kaart gebruiken.


Als je goed kijkt, dan zie je dat ik toen de kaart klaar was, ook nog met de blauwe verf aan het spetteren ben gegaan.

Dit is de kaart die ik voor de instahop gemaakt heb en dus ook op instagram geplaatst is.
In mijn insta bericht kun je ook de verwijzingen vinden naar de andere leden van het Dutch Doobadoo designteam. Ook zij zijn met deze collectie aan de gang gegaan en hebben hier voorbeelden mee gemaakt.

Bedankt weer voor je bezoek hier (en wellicht ook op instagram).
Tot een volgende keer.
Groeten Hanny.