Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 15 augustus 2022

Een vrolijke vis.

Goedemorgen.

Vandaag eens een keer een kort blogbericht.
Pronty heeft een serie MDF vissen (art.nr. 460.483.008) uitgebracht waar je een leuke decoratie mee kunt maken.


Deze set van MDF vissen bevat 10 vissen, dus het is ook erg leuk om er een school van vissen mee te maken en bijvoorbeeld op te hangen als mobiel met schelpen, stukjes verweerd hout e.d. aan de touwtjes geknoopt. Dat is tenminste nog steeds hetgeen ik wil gaan doen. Maar zo ver ben ik nog niet gekomen wegens gebrek aan vrije tijd. Wie herkent dit probleem niet?


Dit is de vrolijke vis die ik gemaakt heb.
In dit bericht leg ik je weer uit hoe ik deze vis zo gemaakt heb.


Nadat ik het MDF geverfd heb met gesso, heb ik op de vis willekeurige vlakken getekend. Hierbij heb ik een geo-driehoek gebruikt omdat ik absoluut geen rechte lijnen kan tekenen.
De gesso als ondergrond zorgt ervoor dat de kleuren mooier uitkomen.
Deze vlakken heb ik met watercolors ingekleurd. 


En omdat ik het erg leuk vind om met mixed media bezig te zijn, besloot ik om deze materialen ook bij deze vis te gebruiken.


Met reliëfverf heb ik aan beide zijden van een lijn stippen gezet. Toen deze verf helemaal droog was, heb ik tussen deze lijntjes met een fineliner streepjes getrokken. 
Over de lijnen heen heb ik wat zitten doodelen waardoor het idee van een zigzagsteek ontstaat.
Je ziet dat ik mijn stempels tevoorschijn heb gehaald.
Een tekststempel ...


... en een cijferstempel.
Hier zie je dat ik het getekende lijntje langs de rand van de vis afgewisseld heb met cirkeltjes.


Voor het oog van de vis heb ik een knoop gebruikt. In die knoop heb ik een brad (splitpen) gebruikt.

Voor het gemak heb ik de voorkant en de achterkant van de vis maar hetzelfde gemaakt.


Inmiddels is de 2e MDF vis geverfd. De kleuren van vis 1 komen ook bij deze 2e vis terug zodat ze mooi bij elkaar passen. Ook hier heb ik weer met vlakken gewerkt.

Het is niet moeilijk om dit te maken, het is leuk om te doen. Ook kinderen kunnen dit. Maar nu moet ik nog even wat tijd vinden om ook deze vis af te maken.

Bedankt weer voor je bezoek hier.
Tot een volgende keer.
Groeten Hanny.

1 opmerking:

Margriet Vossen zei

Wat een ontzettend leuk idee. Ben benieuwd hoe ze allemaal worden. Succes.