Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 3 augustus 2022

I need vitamin Sea.

Hallo allemaal.



Het is zo onvoorstelbaar te bedenken dat ik ooit het art journalen zo doelloos vond.....
En wat ben ik blij dat ik ontdekt heb hoe heerlijk het is om op deze manier creatief bezig te zijn.
Het merendeel van mijn tijd die ik creatief bezig ben, is tijd dat ik aan het art journalen ben.

In dit blogbericht laat ik jullie zien hoe ik deze art journal pagina met o.a. Pronty materialen gemaakt heb.
Het wordt een bericht met veel foto's.


Met Distress inkt en een blending tool heb ik eerst een achtergrond gemaakt.
Hiebij heb ik het Pronty Crafts Waves stencil gebruikt (art.nr. 470.803.095).




Omdat ik iets meer structuur hierbij wilde hebben, heb ik dit waves stencil nogmaals gebruikt, deze keer met structuurpasta van Dutch Doobadoo.


Met een Inktense potlood heb ik deze structuurpasta hier en daar wat kleur gegeven.


En vervolgens besloot ik niet met deze waves achtergrond in zijn geheel te gaan doen, dus heb ik dit blad aan de kant gelegd.
Op een nieuw stuk aquarelpapier heb ik diverse stukken papier geplakt. Dit heb ik vastgeplakt met Mod Podge. Hierna heb ik er een dun laagje gesso van Dutch Doobadoo overheen gesmeerd.


Met het Distress inkt stempelkussen heb ik een afdruk op mijn craftsheet gemaakt, hier wat water bij gesprayed en het papier er doorheen gehaald.


Hierna heb ik dit nogmaals met een Oxide inktkussen herhaald.
Ik heb hiervoor gewone Distress inkt gebruikt in combinatie met Oxide inkt omdat beide inkten een ander effect geven.


Met watercolors heb ik de pagina meer kleur gegeven. Hierbij heb ik regelmatig de watercolors nat gesprayed omdat de verf dan zo mooi gaat lopen.
Ik heb hierbij geprobeerd de verschillende kleuren niet al te veel door elkaar te laten lopen.
In de nog natte verf heb ik (oranje) embossingpoeder gestrooid omdat ik enthousiast ben over het effect hiervan.


Hier zie je een close-up van het embossingpoeder.


Vervolgens heb ik met een watervaste inkt cirkels op mijn papier getekend.


De Pronty chipboard elementen heb ik eerst grof in de gesso gezet en daarna met de watercolors gekleurd. Op de kwal heb ik met witte stift wat accenten getekend. Later heb ik er ook nog een zwarte fijnschrijver bij gebruikt.
Bij het zeewier heb ik, terwijl de verf nog nat was, wat Frantage in de verf gestrooid en dit verhit. Ook dit doe ik vaker omdat ik ook hiervan het effect geweldig vind.


Op dit chipboard zitten nog veel meer leuke elementen om te gebruiken (art.nr. 492.001.028).


En toen kwam de achtergrond van pas waar ik in eerste instantie wat mee wilde gaan doen.
Hiervan heb ik cirkels gemaakt.
De open cirkel heb ik met zwart/wit draad op mijn pagina vast gezet.
Datzelfde draad heb ik gebruikt om bij de andere cirkel een rand te creëren.


Hier nog een close-up van dit deel van de pagina.


Laat de zomer maar komen!

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: