Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 23 augustus 2022

Een vrolijke kaart.

 Hallo allemaal.

Pronty komt deze maand met een nieuwe collectie, 'under construction' is de naam van deze collectie.

Bij deze collectie wordt een heel gaaf pijlenstencil uitgebracht.


Dit stencil kun je met Distress inkt, oxide inkt, spray inkt, gesso, verf, fineliner maar ook met structuurpasta gebruiken. En dat laatste is wat ik gedaan heb.

In dit bericht laat ik jullie weer zien hoe ik dit gedaan heb.


Op aquarelpapier heb ik met het stencil en zwarte structuurverf de pijlen aangebracht. Dit heb ik gedaan op een reststuk papier dat er nog lag. Toen de achtergrond klaar was, heb ik het papier op kaartformaat gesneden. En met dat restje papier dat ik weer over heb, ga ik nog een keer een label maken.



Met diverse pigmentpoeders heb ik hierna het papier een kleurtje gegeven. Ik heb hierbij eerst het papier iets nat gesprayed en daarna op deze natte delen de poeders gestrooid. Waar nodig heb ik het poeder daarna nog wat natter gemaakt zodat dit uitvloeide.Tussen de kleuren door heb ik steeds het papier met een heattool gedroogd omdat ik niet wilde dat de verschillende kleuren poeders zich tot 1 grote kleur zouden mengen.



Omdat het papier vrij nat werd, trok het krom en heb ik het even plat gestreken met mijn reisstrijkijzer. Wat ik trouwens nooit op reis gebruik, maar alleen maar op mijn hobbykamer......
Je kunt het papier ook een nachtje onder een stapel boeken leggen, dan wordt het ook plat. Maar dan kun je er niet direct mee verder gaan.


De kaart dek ik bij het strijken altijd even af met een stukje papier. Zoals je ziet kunnen de kleuren anders afgeven aan het strijkijzer.


Omdat ik nog een focus point op mijn kaart wilde hebben, heb ik wat extra vlakken kleur gemaakt.
Dit heb ik gebruikt om de postzegelvorm en de cirkel uit te stansen.
De tekst today op de cirkel is gestempeld.
De kleuren rose en oranje komen allebei weer terug in de mat en de kaart zelf.
Het oranje draadje geeft een speels effect. Ik ben dol op dit soort draadjes.


Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: