Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 25 augustus 2022

Happy Days.

 Fijne dag iedereen.

Happy Days zijn voor mij onder andere dagen dat ik heerlijk buiten in de schaduw tijdens mijn vakantie kan freubelen. En zoals je ziet, was dit zo'n 'happy day'.

Dit is de art journalpagina die ik daar achter de caravan in de schaduw gemaakt heb.

Het is zo jammer dat die vakantieweken altijd zo snel voorbij vliegen.

In dit blogbericht laat ik zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Hierbij heb ik het stencil uit de collectie "Under Construction' gebruikt.


En ik heb het papier uit deze collectie (art.nr. 471.201.004gebruikt. Het formaat van het papier is 21 x 21 cm. In een set zit 12 vel.
10 Vellen zijn dubbelzijdig bedrukt. De vellen met de labels en de bouten, moeren en schroeven zijn enkelzijdig bedrukt.


De labels uit het papier kun je eenvoudig ophogen met het chipboard uit deze set (art.nr. 492.001.029)
Ook kun je deze labels natuurlijk zelf bewerken. In een later bericht zal ik daar een keer een voorbeeld van laten zien.

Deze lijn 'under construction' van Pronty heb ik samen met Monique Eding, mede designteamlid van Pronty, mogen samenstellen. Het is zo leuk om in handen te hebben waar je helemaal achter staat en wat je graag zelf gebruiken wilt.
Dank je wel Pronty voor de kans die ik hierbij van jullie kreeg!
Nu maar hopen dat jullie net zo graag als wij met deze materialen aan de gang willen gaan.

In dit bericht laat ik jullie weer zien hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Ik ben begonnen het stempelen met witte inkt op aquarelpapier. Hier overheen heb ik wit embossingpoeder gestrooid dat ik verhit heb. Over dit poeder heen hecht de aquarelverf niet. Hierdoor blijven deze letters ook na het schilderen zichtbaar.



Over deze teksten heen heb ik met een watervaste fijnschrijver de bladeren getekend.
Met aquarelverf heb ik deze bladeren geverfd. Deze keer heb ik de bladeren blauw geverfd, gewoon omdat dit kan....
Op vakantie had ik ook deze metallic bruine stift bij me. Deze heb ik ook gebruikt bij het kleuren van de bladeren.


Vervolgens heb ik een stuk dessinpapier gescheurd en in mijn art journal geplakt.
Met het nieuwe steentjes stencil uit deze Pronty collectie en Oxide inkt heb ik de steentjes gemaakt. Dit heb ik gedaan op de zwarte pagina van de journal zelf, maar ook heb ik op het dessinpapier heb ik wat stenen terug laten komen zodat beide delen van de pagina meer een geheel worden.


Hierna heb ik met een witte fineliner wat contouren bij de stenen getekend. Dit maakt de pagina net wat gedetailleerder vind ik. Ook heb ik met witte inkt gespetterd.

Bij  het dessinpapier zitten ook wat labels die leuk zijn om te gebruiken.
Op een van deze labels heb ik de tekst 'happy days' gestempeld met een laagje embossingpoeder hier overheen. Deze label heb ik opgehoogd opgeplakt met de chipboard labels die in deze set uitgegeven zijn. De andere label heb ik er zonder chipboard achter geplakt. Zo ontstaat wat diepte in je pagina.

Bij deze pagina miste ik nog wat. Maar gelukkig had ik een bakje met embellishments bij me. Het oranje kader heb ik binnenin open gelaten. Zo ontstaat wat transparantie op de pagina.
De pijl die ik bij me had, past hier goed bij.

De bladeren heb ik niet compleet vastgeplakt, maar slechts hier en daar heb ik lijm gesmeerd. Zo blijft het blad iets overeind staan.


En zo had ik een heerlijke middag in de schaduw achter de caravan.
De kruidnagelen hebben de wespen op afstand gehouden.

Leuk dat je weer hier kwam kijken. (Mijn bericht is dan niet voor niets gemaakt.....)

Geniet van het creatief zijn en tot een volgende keer.


Groeten Hanny.


Geen opmerkingen: