Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zondag 14 augustus 2022

De voorkant van een journal.

Hallo bloglezers.

Voor een stagiaire van mij wilde ik een afscheidscadeautje geven waar ook de kinderen uit mijn groep wat voor haar in konden schrijven.,
En als je dan een saaie journal in de winkel ziet liggen, dan weet je dat dit hetgeen is dat je nodig hebt als afscheidscadeautje.
De saaie voorkant van deze journal die niet bewerkt is (waar ik geen foto van heb genomen), is alleen maar een voordeel 
want ik heb al een goede ondergrond.



De eerste laag op de voorkant van de journal was een laagje gesso. Hierbij heb ik delen van de journal vrij gelaten zodat je de bruine craft kleur kon blijven zien.
Toen de gesso droog was, heb ik de structuurpasta en een mask erbij gepakt om de voorkant nog wat sprekender te krijgen.





Om wat meer kleur in de voorkant te krijgen heb ik er beige acrylverf bij gepakt.


Waardoor de voorkant van de journal er zo uit kwam te zien.


Met roze acrylverf (of noem je dit zalm) heb ik hier en daar de voorkant nog meer kleur gegeven. De roze verf heb ik sterk verdund met water.


Dat leidde tot dit resultaat.


Vervolgens heb ik voor meer contrast met bruine permanente stempelinkt en de mask er nog wat letters aan toegevoegd.
Ook heb ik hier en daar de letters een gouden accent gegeven.


Hier een close-up van de voorkant. Jammer dat het goud op de foto zo slecht zichtbaar is.


Omdat ik het nog niet goud genoeg vond heb ik de gilding wax erbij gepakt en hier en daar een aantal letters nog wat meer goud gemaakt.
Ook heb ik met Inktense potloden wat letters met wat meer kleur aangezet.


En om er nog maar een laagje bij te doen heb ik hier en daar wat druppels water op de voorkant gespat en hier embossingpoeder op gestrooid en dit verhit. De embossingpoeder blijft dan in de waterdruppels liggen en blaas je niet met je heattool weg.
Dat zelfde heb ik ook met de Frantage (wit/goud) gedaan.


Hier een close-up waarbij je het effect van de roze embossingpoeder en Frantage goed kunt zien.


En zo veranderde een saaie voorkant van de journal in een veel mooiere voorkant.
Om de voorkant wat meer te beschermen heb ik de deze nog met een vernisspray ingespoten.


En zo had ik een uniek afscheidscadeautje.

Dit was voor vandaag mijn blogbericht.
Geniet van het creatief bezig zijn.
Groeten Hanny.

1 opmerking: