Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 29 februari 2024

ATC coins.

Hallo bloglezers.

Omdat het zo leuk is om met kleine projectjes bezig te zijn en omdat we overal om ons heen ATC coins zien, kreeg ook ik weer zin om eens wat coins te maken. 


In een eerder bericht liet ik jullie een mixed media kaart zien waarvan ik zelf de achtergrond had gemaakt met een stencil uit de Dutch Doobadoo Wild Flowers collectie.
Het stuk papier op de linker helft van deze foto had ik nog liggen. Dit papier heb ik voor de coins gebruikt. 




Met een cirkelpons heb ik 6 cirkels uit dit stuk papier kunnen halen.


Omdat ik de achtergrond met de structuurpasta te flets vond, heb ik eerst wat van de kleuren afgezwakt met Distress Oxide.


Maar ik was nog niet tevreden. Daarom heb ik er een Distress Crayon bij gepakt.
Het voordeel is dat deze crayon op waterbasis is en ik zo na een te royaal gebruik van deze crayon, het teveel gewoon met een vochtig doekje weer weg kon halen.....
Dit zijn de coins die ik daarna had.


Hiervan heb ik de randen geïnkt met Distress Ink. 


Maar ik vond de coins nog te saai. Daarom heb ik op de coins wat embossingpoeder gestrooid. Door dit eerst van onderen af te verhitten, blaas je het embossingpoeder niet weg.
Ik heb hierbij Izink embossingpoeder gebruikt. Van een eerder project had ik verschillende embossingpoeders door elkaar gebruikt. Het restant hiervan heb ik in een klein glazen potje bewaard. Nu kwam dit goed van pas wat ook dit heb ik erbij gebruikt.
De cirkels zijn ook van Dutch Doobadoo (Greyboard Art Filmstrip A5 art.nr. 492.006.004). Het chipboard heb ik met Distress Oxide gekleurd en in de nog natte inkt heb ik embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit. Deze techniek pas ik vaker toe omdat ik het effect hiervan zo leuk vind.



De cirkels komen uit deze set greyboard.


Hier nog een close-up.


Om de coins verder af te maken heb ik er wat garen bij gepakt, wat restjes tule en wat bladeren van een varen uit een oudere Paper Art collectie van Dutch Doobadoo (Paper Art Fern).


 Ook heb ik hier wat  kleine stickertjes bij gebruikt Dutch Doobadoo Sticker Art Notes (art.nr. 492.200.025)



En toen dacht ik gisterenavond dat ik de coins af had. Maar toen ik ze vanochtend weer zag, miste ik nog iets en ben ik met zwarte spetters bezig gegaan en heb ik de randen van de coins ook zwart gemaakt.
Dat vind ik het leuke van bezig zijn met mixed media. Je begint ergens en tijdens het creëren ontdek je wat er nog bij moet komen, waar je nog niet tevreden over bent en verandert dat dan.


Dit smaakt echt naar meer. Kleine projecten waarbij je even heerlijk creatief bent.
Jullie gaan meer coins bij mij zien de komende tijd.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Fijne dag verder, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: