Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 27 februari 2024

Een visnet stencil.

 Hallo bloglezers.

 De nieuwe Dream Plan Do collectie van Dutch Doobadoo genaamd Ocean Calling is verkrijgbaar.


Een uitgebreide collectie met een maritiem tintje.

In deze collectie zitten 3 erg gave stencils. Een van deze stencils heeft een visgraat motief.
Dit stencil heb ik gebruikt bij het maken van een Art Journal pagina op A4 formaat.


Hieronder kun je weer lezen hoe ik deze pagina gemaakt heb:


Met een brayer heb ik 2 kleuren acrylverf over het vel aquarelpapier uitgerold.


Hierna heb ik het visnet stencil met grijze Distress Mica Stain ingesmeerd. Vervolgens heb ik met dit stencil een afdruk op het papier gemaakt.
Toen de mica droog was, heb ik het stencil terug gelegd op het papier, de binnenranden van het stencil met een zwarte fineliner omtrokken en in deze vlakken met een fineliner lijntjes getrokken.
Hierna heb ik het stencil weer op het aquarelpapier gelegd en toen heb ik met een blending tool en Distress inkt het stencil op het papier overgenomen.
Het visgraat motief heb ik zo op meerdere manieren verwerkt en het komt op een mooie manier terug op het papier.


Verder heb ik op deze pagina 3 strookjes papier uit deze nieuwe collectie gescheurd en gebruikt op deze pagina. De verdere aankleding van deze pagina bestaat uit stempelafdrukken, tickets en een stans van een visnet.

Het is heerlijk werken op een A4 formaat papier.

Leuk dat je weer hier kwam kijken. Geniet van je dag.
Groeten Hanny.

1 opmerking:

marja kenter zei

Ik vind dit heel erg mooi, prachtig dat blauw. Of eigenlijk alles is prachtig.
Mooi gedaan.
Fijne avond en groetjes