Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 17 februari 2024

Een mixed media workshop.

Goedenavond.

Een paar berichten terug kon je al lezen dat ik op 23 maart een mixed media workshop bij Noor en Zo in Waspik ga geven. Naast de workshop krijg je deze dag ook een heerlijke lunch en is er ook koffie/thee met wat lekkers erbij.
Meer informatie kun je vinden in de link hierboven naar de website van Noor en Zo.
Toen ik vorige week hier op mijn blog al een aankondiging van deze aankondiging deed, had ik al wel globaal in mijn hoofd wat ik in deze workshop wilde gaan doen. Maar mijn handen hadden nog geen tijd gehad om dit idee
uit te werken.......


Omdat ik zo genoten heb van het maken van mijn mini regenboogalbum (eerdere blogberichten van rainbowdays, hier op het blog geplaatst vanaf 14 januari), wil ik voor deze workshop een mini album in dezelfde stijl maken, maar dan realiseerbaar in 1 dag van 10:00 uur tot 15:00 uur.


Dit zijn de eerste 2 pagina's die als voorbeeld dienen voor deze workshop.
Basis is een 3 rings album dat gemaakt is van zwart cardstock. Op de rechter pagina komt steeds een technieken pagina. Op de linker pagina komt een cluster in dezelfde kleurstelling terug.
In deze workshop staan de diverse mixed media technieken waarmee je gaat werken op de eerste plaats. Daarom wilde ik geen ingewikkeld album gaan maken wat veel tijd kost om te maken.
Ook heb ik besloten om zelf wat meer tijd in de voorbereiding voor deze workshop te gaan steken. De stukjes linnen die in deze workshop gebruikt worden, heb ik bijvoorbeeld al voor jullie in verschillende kleuren geverfd. 
Een groot deel van de chipboard elementen die in dit album gebruikt worden zijn inmiddels ook al geverfd en bewerkt. Doordat dit allemaal al klaar ligt, hoeven de cursisten hier geen tijd meer aan te besteden en kunnen ze aan het einde van de dag enthousiast naar huis gaan met hetgeen ze gemaakt hebben in slechts 5 uur.
Mocht je de gemaakte achtergronden liever gebruiken voor het maken van kaarten, dan kan dit natuurlijk ook.


Ik ga weer verder met het maken van de andere pagina's die als voorbeeld dienen.
Maar na het zien van deze foto heb je een idee wat je op 23 maart te wachten staat als je zin hebt in een gezellige creatieve dag.

Wie weet zie ik je dan, groeten Hanny.

Geen opmerkingen: