Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




zaterdag 3 februari 2024

Creaties met dezelfde foamstempel.

 Hallo allemaal.

In dit bericht wil ik jullie een aantal creaties laten zien waarbij ik steeds dezelfde foamstempel gebruikt heb.


Deze foamstempel is uit de Pay it Forward collectie van Pronty.


Bij een workshop die ik ooit volgde stonden er flesjes op tafel met leuke creaties daarin.
Zo net voor Valentijnsdag leek het me leuk om ook een flesje met daarin een hart op tafel te zetten.
Hier zie een cirkel met de foamstempel als accent op het hart.
Met een brayer heb ik de acrylverf over de foamstempel gerold en er daarna een afdruk mee gemaakt.
De kleur van de lippen wordt dan mooi intens.
Het hart heb ik dubbel gemaakt, hier een lange sateprikker tussen geplakt en beide lagen papier op elkaar geplakt. Over de sateprikker heb ik een rietje geschoven.


Deze stempel is ook leuk om als slinger te gebruiken.




Ook bij deze kaart heb ik de foamstempel met de lippen gebruikt.
Deze kaart heb ik op de volgende manier gemaakt:
Op aquarelpapier heb ik met witte stempelinkt een afdruk gemaakt met de foamstempel. In de nog natte inkt heb ik wit embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit. Hierna heb ik de kaart een kleur gegeven met Brusho, dat is een pigmentpoeder. Omdat er over de stempelafdruk een laag ligt waaraan het pigmentpoeder niet hecht, blijven de lippen zichtbaar.
Over deze achtergrond heb ik stempelafdrukken met de tekst just for you gezet. Omdat er bij 2 stempels het randje van de stempel mee kwam in de afdruk, heb ik met potlood maar bij alle teksten zo'n randje erbij getekend.

Met restjes papier, een tekstwolkje, een sticker tekst en chipboard dubbele label uit de Pay it Forward collectie van Pronty heb ik deze kaart verder afgemaakt.






Fijne dag allemaal.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: