Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




donderdag 22 februari 2024

Een beterschapskaart.

Hallo bloglezers.

Wie hier al vaker komt kijken weet dat mijn voorkeur voor het werken met mixed media de laatste jaren steeds groter geworden is.

Ook de basis van deze kaart is gemaakt met mixed media technieken.


Hieronder kun je weer de uitleg vinden hoe ik deze kaart gemaakt heb:



Een mask (rechts op de foto) uit de Dutch Doobadoo Dream Plan Do, Wild Flowers heb ik op het papier gelegd.
Met een acrylic spray heb ik de kleur op het aquarelpapier aangebracht.
Hierbij leg ik altijd mijn papier in een spray doos om te voorkomen dat de inkt/verf alle kanten heen gaat.

Omdat er na het sprayen altijd veel inkt/verf op de mask achter blijft, heb ik hiermee nog een afdruk op het papier gemaakt. Die 2e afdruk zie je rechts op bovenstaande foto.
De oranje en rode glossy acrylic spray van Dina Wakley die ik hierbij gebruikte is erg intens. Zo intens dat ik de spray wat af wilde vlakken en heb er craquelé medium overheen gedaan.



Maar omdat het me te lang duurde voordat de craquelé tevoorschijn kwam (en vanwege het dunne laagje waren het kleine 'krakkels')  besloot ik om met de afdruk van het stencil verder te gaan.


Ook hier vond ik de kleuren enorm intens en heb ze met de Distress inkt Vintage Photo afgezwakt.
Dit papier heb ik op formaat van de kaart gesneden.
Als ik kaarten maak, pak ik altijd eerst het bakje met stash dat op mijn bureau staat. Daar vond ik nog wat stansen van tandwielen (die ik met Distress inkt een goede kleur gegeven heb, een label en wat 6 hoeken.
Hierbij heb ik de Paper Art pleisters (art.nr. 472.953.004) van Dutch Doobadoo gepakt en de sticker van de klok (die ik met Distress inkt wat meer oranje gekleurd heb
(art. nr. 491.200.003).




Het is heerlijk om tussendoor met dit soort kleine projecten bezig te zijn.

Bedankt weer voor je bezoek hier. Tot een volgende keer.
Groeten Hanny.


 

2 opmerkingen:

marja kenter zei

Ik vind dit heel erg mooi, ben altijd nog van plan om zo iets ook eens te gaan doen maar kom er gewoon niet toe. Leuk dat je er twee kan maken.
Fijne avond en groetjes

Anja v K@@rten zei

Wat is je creatie Gaaf zeg! helemaal leuk!
Creatieve groetjes, Anja