Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 17 januari 2023

Dag 2 van de Rainbowdays.

 Hallo crealievelingen.

Vandaag is de 2e dag van #rainbowdayspronty2023.
De kleur van vandaag is indigo.

En dit is de pagina (ook weer 10x10,5 cm) die ik met deze kleur gemaakt heb.
Ook vandaag wil ik weer de uitleg hier plaatsen hoe ik deze pagina gemaakt heb.


Met watercolors heb ik de achtergrond geverfd. Door tussendoor de verf te drogen en dan weer een nieuw laagje erop te verven ontstond deze achtergrond.


Met de Distress Oxide en het stencil Rainbow & Clouds (art.nr. 470.802.099) heb ik een accent op de pagina gemaakt.




Hierna heb ik met een script stempel gestempeld. Ook heb ik weer met zwart distress embossingpoeder de +++ op de pagina gemaakt. Hiervoor heb ik het Pronty stencil Crosses  gebruikt (art.nr 470.803.087).



Het labeltje (uit de set labels art. nr. 472.700.012) en de tandwielen heb ik ook met de Distress Oxide gekleurd.
Bij de tandwielen heb ik daarna nog hier en daar wat extra dik embossingpoeder gestrooid en dit verhit. Zo ontstond de glans op deze tandwielen.
De witte en gouden accenten zijn met Frantage gemaakt.



Hier zie je de glans op de tandwielen. Op een later moment besloot ik alle tandwielen zo'n glans effect te geven.




De chipboard tandwielen zijn afkomstig uit het steampunk chipboard Insects van Pronty (art.nr. 492.010.022)


Op deze foto is het effect van de Frantage goed te zien.


Op deze art journal pagina wilde ik nog een wit accent terug laten komen. Hiervoor heb ik verbandgaas met gesso bewerkt. 


En zo ontstond deze pagina.
Op naar nummer 3.

Fijne dag verder, groeten Hanny.

2 opmerkingen:

Margreet zei

Ook weer gaaf en duidelijk uitgelegd.
xxx Margreet

Monique zei

Prachtig gedaan Hanny.