Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 27 januari 2023

Dag 6 van de rainbowdays.

Hallo blogbezoekers.

Vandaag laat ik hier mijn laatste pagina van de #rainbowdayspronty2023 zien.
De laatste uitwerking is voor mij de kleur geel. Ik heb me niet geheel aan de volgorde gehouden, maar vind het wel leuk dat ik nu met alle kleuren iets gemaakt heb.
Inmiddels zitten alle pagina's al geplakt in een accordeon album en ben ik bezig met de voorkant van dit album.


Dit is mijn uitwerking van de kleur geel.


Op het aquarelpapier heb ik met een brayer gele inkt spray en gele sprayverf uitgerold.
Hiervoor heb ik een beetje spray inkt (en daarna ook nog spray verf) op mijn craftsheet gedaan, ben hier met de brayer doorheen gegaan en heb dit hierna met de brayer uitgerold.
Ik heb hiervoor een inkt spray en sprayverf genomen omdat deze kleuren zo intens zijn en perfect zijn om met een brayer gemakkelijk uit te rollen.


Hierna heb ik het Pronty stencil Alphabet (art.nr. 470.802.094) erbij gepakt en met Distress inkt en een blending tool de letters en cijfers op het papier gezet.



Natuurlijk moesten er bij deze laatste pagina ook +++ bij. Hiervoor gebruikte ik weer het Pronty stencil Crosses (art.nr. 470.803.087). Deze keer heb ik dit stencil gebruikt in combinatie met de zwarte structuurverf van Dutch Doobadoo. Ik heb de structuurverf niet met een paletmes aangebracht maar met een blending tool.




Natuurlijk mag de bij mij favoriete chipboard pijpleiding van Pronty (art.nr. 492.001.031) in deze regenboogreeks niet ontbreken.
Eerst heb ik het chipboard bewerkt met witte gesso. Hierna heb ik het op kleur gebracht met de stempelinkt en embossingpoeders en vervolgens heb ik nog hier en daar wat Frantage gestrooid en dit verhit. De Frantage is het koperachtige effect dat je op de foto ziet.




Hier een close up van de pijpleiding.
In een later stadium heb ik de randjes van het chipboard nog geïnkt met zwart. 


Ook de Bella Lulu stempel Script and Splashes moest nog op deze pagina terugkomen.
Omdat ik nog wat miste, ben ik nog met zwarte gesso aan het spetteren gegaan.


Toen alles af was, vond ik de achtergrond te nadrukkelijk aanwezig. Dit heb ik daarom afgezwakt door onder de pijpleiding een stukje verbandgaas te plakken. Dit verbandgaas heb ik met witte gesso bewerkt.
De quote, afkomstig van een stickervel van Pronty (art.nr. 491.100.020) is geplakt op een stukje gescheurd zwart papier. Voor mij is deze pagina nu af.


Mocht je nog kans willen maken op de gave give-away (de complete Under Construction collectie van Pronty) die bij deze #rainbowdayspronty2023 ter beschikking gesteld is, je kunt nog tot en met 31 januari je creaties plaatsen op de facebookpagina Pronty Crafts and Friends. Bij het plaatsen van 2 creaties maak je al kans om deze give-away te winnen.



Leuk dat je weer hier kwam kijken, maak er weer een kleurrijke dag van.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: