Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 23 januari 2023

De afsluiting van de Rainbowdays 2023.

Goedemorgen.

Vandaag is het al weer de laatste dag van de rainbowdays bij Pronty Crafts.
Het thema van vandaag is de regenboog.


Dit is mijn uitwerking met het thema regenboog.
Zoals jullie misschien al is opgevallen hebben jullie 2 uitwerkingen van mij nog niet gezien.
De uitwerking met de kleur geel en de uitwerking met de kleur groen.
Ik wil de pagina's met deze 2 kleuren nog gaan maken zodat straks ook mijn regenboog compleet is.
Deze laat ik jullie binnenkort hier zien.


Voor de uitwerking van het thema regenboog heb ik als basis van dat dunne vloeipapier gebruikt dat in een schoenendoos zit als je schoenen koopt. Dit papier heb ik beschilderd met watercolor verf. Toen de verf droog was, heb ik met stempels en wat doodelen het papier verder bewerkt.
Voor de pagina van vandaag heb ik een deel van dit bewerkte vloeipapier gescheurd en gebruikt op mijn pagina. Met Mod Podge heb ik dit vloeipapier op het aquarelpapier geplakt.
Hierna heb ik weer het Crosses stencil (art.nr. 470.803.087) in combinatie met stempelinkt en embossingpoeder gebruikt.


Bij het thema regenboog wilde ik naast de verschillende regenboogkleuren die het vloeipapier heeft, ook een regenboog terug laten komen. Deze kleine regenboog is geknipt uit het papier dat bij de Pronty Rainbow set zit (art.nr. 471.201.005).


De chipboard vlinder is eerst geverfd met gesso bewerkt en daarna geverfd met watercolors en komt uit de Pronty collectie Sympathy (Butterflies art.nr. 492.001.037).


Met de quote 'Try to be a rainbow in someone else's cloud' sluiten we deze rainbowdays 2023 bij Pronty af. Ik hoop dat wij, het designteam van Pronty, startend bij de Blue Monday, jullie hebben mogen inspireren met onze uitwerkingen van de #rainbowdayspronty2023 en dat we zo met z'n allen die donkere dagen rondom de Blue Monday aan de kant hebben kunnen schuiven.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: