Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




dinsdag 24 januari 2023

Dag 7 van de rainbowdays.

 Goedemorgen.

Met de #rainbowdayspronty2023 op de facebookpagina van Pronty Crafts and Friends loop ik niet helemaal op schema. Maar dat geeft niets. Voor het maken van mijn groene art journal pagina had ik pas gisteren tijd.


Dit is de pagina die ik gemaakt heb. In dit blogbericht laat ik weer zien hoe ik dit gedaan heb.


Met het stencil Rainbow & Cactus (art.nr. 470.802.100) en structuurpasta heb ik een patroon op het papier aangebracht. Toen de structuurpasta droog was heb ik het blaadje in een doos gezet zodat de inktspetters niet alle kanten op kunnen gaan en heb met groene Distress oxide het papier gesprayed. Hier en daar heb ik wat waterdruppels op het papier laten vallen zodat de inkt gaat lopen en er kleurverschillen ontstaan op het papier.




Om nog wat meer kleur te krijgen heb ik de Distress Crayons gebruikt. Met een iets natte vinger zijn de crayons goed uit te wrijven.


Ook bij deze pagina wilde ik weer de +++ (Pronty stencil Crosses art.nr. 470.802.099) terug laten komen. Deze keer heb ik hiervoor de zwarte structuurpasta in combinatie met een blending tool gebruikt.


De Bella Lulu script stempel (uit de set Stitches and Splashes) komt ook nu weer terug.
Het kader is een uitgesneden stempelafdruk waarbij ik met Distress inkt het papier groen gekleurd heb.
De postzegel is geen echte postzegel, maar washitape. Dit zit geplakt op een label van Pronty (Embellish Paper Labels white art.nr. 472.700.012). Ook deze label is met Distress inkt gekleurd en gestempeld. Het fototoestel is een papieren embellishment. Om de kleur iets meer bijpassend te krijgen, ben ik hier licht met Distress inkt overheen gegaan. De tekst sticker is een sticker van Dutch Doobadoo (Sticker Art Clocks art.nr. 491.200.003). Door het frame verhoogd op te plakken ontstaat er iets meer diepte op deze art journal pagina.




Dit was de kleur groen.
Nu nog maar 1 kleur te gaan en dat is de kleur geel.
Wordt vervolgd dus.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Tot een volgende keer.

Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: