Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 20 januari 2023

Dag 5 van de Rainbowdays.

Hallo allemaal.

Bij de #rainbowdayspronty2023 is vandaag de kleur oranje aan de beurt.


De pagina die ik hierbij gemaakt heb, is niet ingewikkeld om te maken.
Ook bij deze pagina komen de Bella Lula stempels weer terug en het Pronty Stencil Crosses (art.nr 470.803.087).


Het Pronty stencil Tree (art.nr. 470.806.005) heb ik op het aquarelpapier gelegd en hier overheen heb ik Distress Paint gesmeerd. Ik gebruikte deze verf omdat ik deze verf toevallig een dag eerder tegenkwam in de la. Ik had ook net zo goed andere acrylverf kunnen gebruiken.



Zoals je ziet heb ik op de onderste helft van het stencil iets te veel verf gebruikt waardoor de verf onder het stencil is doorgelopen en de afdruk hierdoor iets minder strak is geworden. Tegenwoordig start ik dan niet meer opnieuw, maar accepteer deze imperfectie met het idee dat er toch nog wel laagjes overheen komen die deze imperfectie wellicht weer verbloemen.

Toen de oranje verf droog was, heb ik met de zwarte structuurpasta, het Crosses stencil en een blending tool
de + + + op het papier gezet.


Op deze pagina miste ik nog een zwart accent. Daarom heb ik de Script stempel weer gebruikt.
Omdat ik dit op meerdere pagina's gedaan heb, creëer ik een eenheid in de pagina's.

Sinds Kerst ben ik helemaal weg van dat gouddraad. Ook vandaag heb ik dit vastgezet met een nietje omdat dit zo'n leuk accent geeft.


Ook deze pagina kreeg weer een focus point. Het chipboard label (Under Construction art.nr. 492.001.029) heb ik eerst met gesso bewerkt en daarna met dezelfde oranje verf als die ik al eerder gebruikt geverfd.
Ik ben dol op zwart/wit papier. Voor het contrast heb ik een reststukje achter het chipboard geplakt.
De tekst 'Just having fun' komt uit het stickervel uit de Under Construction lijn van Pronty (art.nr. 491.100.020).


Op naar dag 6 van de #rainbowdays!

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: