Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




vrijdag 6 januari 2023

Find your wings.

Hallo bloglezers.


In dit blogbericht wil ik jullie laten zien hoe ik deze kaart gemaakt heb.


Op aquarelpapier heb ik eerst met inkt deze achtergrond gemaakt. Toen de inkt droog was heb ik met fineliners wat accenten getekend. Hierna heb ik met een stukje bijenwas de structuur van het papier naar voren laten komen.


Over deze achtergrond heen heb ik met een blending tool en zwarte stempelinkt het stencil Tree (470.806.005) uit de Sympathy collectie van Pronty gebruikt. Ik heb hierbij een klein deel van dit stencil, namelijk de wortels van de boom, op het papier gelegd en ben hier met de blending tool met zwarte inkt overheen gegaan. Hierbij heb ik de inkt aan de randen van de boomwortels wat laten vervagen.


Het sisal achtige touw dat ik wilde gebruiken heb ik met een nietje vastgezet op het papier. Dit nietje is later niet meer zichtbaar omdat de libelle er overheen geplakt gaat worden.


Bij deze Sympathy collectie van Pronty Crafts zit gaaf chipboard met allerlei vlinders en libelles (492.001.037) die zeer gedetailleerd zijn. Bij deze kaart heb ik een van de libelles gebruikt. Dit chipboard heb ik met stempelinkt bewerkt en hier overheen roze embossingpoeder gestrooid. Dit embossingpoeder heb ik hierna verhit. De libelle wordt zo de blikvanger op een kaart waarbij veel kleur gebruikt is.


De tekst op de kaart is afkomstig uit het stickervel dat bij deze Sympathy collectie zit (491.100.022).



Omdat de kleuren van deze kaart erg sprekend zijn, heb ik ervoor gekozen om het stuk aquarelpapier op zwart papier te plakken. De randen van dit zwarte papier heb ik gescheurd.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Groeten Hanny.

Geen opmerkingen: