Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




woensdag 18 januari 2023

Dag 3 van de rainbowdays.

Hallo iedereen

Vandaag is bij de #rainbowdayspronty2023 de kleur paars aan de beurt.
Dit is de kleur die ik het minst vaak gebruik.


Dit is de mini art journal pagina die ik met de kleur paars gemaakt heb.


Omdat ik voor de eerder gemaakte pagina's aquarelpapier gebruikt heb, heb ik ook nu weer dit papier gepakt.
Met het Pronty stencil Squares (art.nr. 470.801.060) heb ik met een blending tool en Distress inkt de paarse hokjes op het papier gemaakt.
Hier overheen ben ik gaan stempelen. Ik dacht dat ik een andere kleur paarse stempelinkt pakte, maar dit bleek roze stempelinkt te zijn. Het effect van deze kleur vond ik wel mooi, dus ik heb het maar zo gelaten. Daarna ben ik verder gegaan met stempelen met de paarse kleur distressinkt, bij gebrek aan een andere paarse inkt waar ik mee kon stempelen. Over alle stempelafdrukken heb ik clear embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.




Ook nu weer wilde ik de +++ terug laten komen (stencil Crosses art.nr. 470.803.087). Deze keer heb ik de zwarte stempelinkt hierbij gebruikt en in de nog natte stempelinkt het Distress embossingpoeder er overheen gestrooid en dit embossingpoeder weer verhit.





Om het zwart ook nog op een andere manier terug te laten komen heb ik nog wat zwarte stempelafdrukken erbij gemaakt.


Tussen al die rollen washitape die ik heb, vond ik ook nog een rolletje smal paars washitape.


Van het Pronty Frames chipboard (art.nr. 492.001.035) gebruikte ik een frame. Dit frame heb ik met paarse acrylverf bewerkt.


Een ingekleurde stempelafdruk, een stukje tule en een sticker tekst van Pronty maakten deze pagina af.

Op naar dag 4.

Groeten Hanny.

1 opmerking:

marja kenter zei

Dit soort kaarten vind ik altijd zo kunstig. Prachtig is deze ook.
Mooie dag en groetjes