Wat leuk dat je hier komt kijken.

In december 2007 ben ik gestart met deze blog.

De blognaam scrap-joy spreekt voor zich. Scrappen is voor mij een hobby waar ik veel plezier aan beleef. Inmiddels ben ik ook steeds meer met art journaling bezig.

Het werken met verf, inkt, sprays, stencils e.d. is ontspannend en ontzettend leuk om te doen. Het is dan ook super dat ik lid van het designteam mag zijn bij Dutch Doobadoo en bij Pronty. Want daar komen veel gave materialen vandaan, die ik graag hierbij gebruik.


Door mijn eigen creaties te laten zien hoop ik dat ik jullie via deze blog kan inspireren tot het maken van mooie LO's en andere creatieve uitspattingen.




maandag 16 januari 2023

Rainbowdays 2023.

Hallo bloglezers.

Het schijnt vandaag Blue Monday te zijn. Dit is volgens de Britse psycholoog Cliff Arnall de meest deprimerende dag van het jaar. Vandaag is de dag zijn waarop mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen. Het uitvoeren van goede voornemens is dan inmiddels al mislukt. De vakanties zijn nog ver weg, de dagen zijn nog donker enz.
Als ik zo naar buiten kijk, dan doet het weer hier in ieder geval goed aan mee......

Maar bij Pronty Crafts gaan we er juist een week lang een creatief feestje van maken.
8 Dagen lang gaan we op de facebookgroep van Pronty Crafts and Friends een tutorial plaatsen waarbij de kleuren van de regenboog het uitgangspunt zijn. Iedere dag staat er een andere kleur van de regenboog centraal. Op deze manier willen we iedereen inspireren om ook even lekker creatief te zijn en niet stil te staan bij zo'n deprimerende Blue Monday.
En om het helemaal leuk te maken wordt er aan het einde van de maand ook nog een hele gave give away aan iemand cadeau gedaan, de complete collectie van Under Construction.



En een complete collectie winnen is heel veel zoals je ziet.

Mocht je mee willen doen en kans willen maken op dit pakket, ga dan naar de facebookpagina van Pronty Crafts and Friends.

Blue Monday.
De kleur die vandaag centraal staat zul je wel kunnen bedenken. Dat is natuurlijk blauw.
Ook ik ging met deze kleur aan de gang.


Mijn uitwerkingen met alle kleuren van de regenboog komen in een harmonica album.
Iedere pagina is 10x10,5cm. Op iedere pagina wil ik het Pronty stencil met de + + + (art.nr. 470.803.087) terug laten komen en wil ik dezelfde stempelset van Bella Lulu gaan gebruiken.
Zo krijg ik eenheid tussen alle pagina's.


In dit bericht zal ik weer de uitleg geven hoe ik deze mini pagina gemaakt heb.


Op een plastic sheet heb ik wat blauwe watercolor gedaan en hiermee een afdruk op mijn aquarelpapier gemaakt.


Hierna heb ik met de Distress oxide, een blending tool en met het stencil van Pronty, Brick Wall (art.nr. 470.802.097) de stenen op het papier gezet.



Hierna heb ik de script stempel van Bella Lulu gebruikt en heb ik het al eerder genoemde stencil met de +++ gebruikt. Met dit stencil en met zwarte stempelinkt en een blending tool heb ik de +++ op het papier gezet. Hier overheen heb ik de Distress embossingpoeder gestrooid en dit poeder verhit.
De Distress embossingpoeder glimt niet en geeft hierdoor een mooi effect.


Toen ben ik de pagina verder af gaan maken. Ik heb hiervoor washi tape en een stukje tule gebruikt.

Als blikvanger heb ik de tekst today gestempeld op een label. Deze label komt uit de papierset Under Construction van Pronty (471.201.004) en is geplakt op het chipboard (492.001.029) dat in deze zelfde set zit.
Wat labeltjes, spetteren met zwarte gesso en een stempelafdruk van een tube verf maken de pagina af.



Het was weer heerlijk om even creatief bezig te zijn.
Het werken op dit formaat is verrassend leuk vind ik.
Vandaag ga ik in ieder geval nog even creatief zijn en met de andere kleuren van de regenboog aan de gang.

Leuk dat je weer hier kwam kijken.
Doe vandaag, op deze Blue Monday ook iets waar je oprecht van kunt genieten, zodat dit voor ons niet de deprimerendste dag van het jaar gaat worden.

Fijne dag, groeten Hanny.

1 opmerking:

Margreet zei

Mooie pagina. Bedankt voor de inspiratie.
xxx Margreet